Tuesday, October 18, 2011

Day 106

It's been a while to set up this scaffolding. We set up on south side gable top. We need to do quick review for several process we did here. Started from looking for staples and house rap we cut before. After house rap, we installed a gable vent. The shape of the gable vent is octagon, but we just need to cut square. It is uncomfortable to see Josh is using skill saw in that high.
この足場を組むのも久しぶり。今日は南の切妻を終わらすべく意気込む。が、ここは高すぎてサイディングをつけるときに一緒にしたらいいやと残しておいた作業がいくつかあるので、まずは今までした作業のおさらいから始める。まずホッチキスと以前切っておいたハウスラップを探すところから。ハウスラップの後は切妻につける換気口の設置をする。外側は八角形だが、壁にあける穴は四角で良い。あの高いところで丸鋸を使うのを見るのは身の毛がよだつ。
After the gable vent two people climb up the scaffolding, measure and nail the siding. One person stay on the ground and cut. It was a good team work. It is almost done. However, unfortunately we couldn't reach the very top, and facia board... We need to think other way... Well, at least most of the part was covered, and looks beautiful!
換気口の設置が終わると、二人が足場に上り、必要なサイディングを測り、釘を打っていく。もう一人は地上に残りサイズ通りに切っていく。なかなかのチームワーク。後一歩というところまで終わったものの、一番頂点には届かない。サイディングの後する予定だった鼻隠しの板カバーにも届かない。うーん、どうしたものか。ま、ともかくほぼ覆えて、なかなか美しいできじゃないですか。

No comments:

Post a Comment